حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بل یرید الإنسان لیفجر أمامه»
قیامة-5
*
نام احمد(ص) نام جمله انبیاست
چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
(مولوی)
....
به طواف کعبه رفتم، به حرم رهم ندادند
که: تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟
(فخرالدّین عراقی)
....
"ما ایرانی ها خصلت خوبی که داریم، این است که خیلی می فهمیم؛ امّا متقابلاً خصلت بدی هم که داریم، این است که توجّه نداریم که طرف مقابل هم مثل ما ایرانی ست".
(استاد حشمت الله قنبری)
*
با سلام
حقیقت روشن، دربردارندۀ نظرات و افکار شخصی است که پس از سالها غوطه خوردن در تلاطمات فکری گوناگون، اکنون شمّۀ ناچیزی از حقیقت بیکرانه را بازیافته و آمادۀ قرار دادن آن در اختیار دیگر همنوعان است. مطالب وبلاگ در زمینه های مختلفی سیر می کند و بیشتر بر علوم انسانی متمرکز است. امید که این تلاش ها ابتدا مورد قبول خدا و ولیّ خدا و سپس شما خوانندگان عزیز قرار گیرد و با نظرات ارزشمند خود موجبات دلگرمی و پشتگرمی نگارنده را فراهم آورید.
سپاسگزار: مدیر وبلاگ

( به گروه تلگرامی ما بپیوندید:
https://t.me/joinchat/J8WrUBajp7b4-gjZivoFNA)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۳ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۷ جهود
آخرین نظرات
نویسندگان

قبول دارید؟

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۰۰ ب.ظ

نمایشگاه کتابی رفته بودم که اعلام کرده بودند کتابها با 40% تخفیف به فروش می رسد. خوشحال شدم. تا دست دراز کردم یکی را بردارم، دیدم روی جلدش برچسبی زده که نشان می داد قیمت -مثلاً- روزش بیش از 150% بالاتر از قیمت پشت جلدش است. آن هم در حالی که مدّت زیادی از چاپ کتاب نمی گذشت. چه نبوغی! با یک حساب سرانگشتی می بینید که نه تنها خبری از 40% تخفیف نیست، بلکه بیشتر از 100% هم سود می کنند !!

حالا حرفم اینجا بود که گفته اند: «هرکس ازدواج کند،نصف دینش را تکمیل کرده است، پس به فکر نصف دیگرش باشد.»، یا به عبارتی، از نرخ بی دینی اش 50درصد کاسته می شود؛ امّا در این زمانه در عمل می بینیم که در فاصلۀ طولانی بین آغاز بلوغ تا ازدواج، عملاً میزان گناهکاری و از بین رفتن صفای باطن، چندین برابر می شود. پس باید مشخّص شود که آیا این نرخ هم، نرخ اوّلیه است یا نرخ روز؟

نمی دانم سؤالم چقدر درست است. نظر شما چیست؟

۹۴/۱۰/۱۱ موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شمس آذر

نظرات  (۲)

سلام
با دوستانم که بحث میکنیم درباره ی سر و وضع و پوشش بدی که دارن، میگن:
خوووب!آقایون چشمانشون رو درویش کنن! من بدم اون ها چرا نگاه میکنن؟
...
سوال:
چه پاسخی میتونه وجود داشته باشه برا همچی نظراتی؟
اینکه آقایون حاضر در اجتماع اینچنینی بایستی چشمانشون رو درویش کنن!
و این حق رو برا خانوم ها قائل باشن که با همچی سر و وضعی بیان تو اجتماع.
جوابی که برا دوستم گفتم رو ضمیمه میکنم:
اینکه آیه سوره نور رو برام خوند، تعجب کردم. این رو قبلا" هم بارها و بارها به من گفته بودن و خیلی از خانوم ها برا توجیه پوشش نامناسب خودشون به این جمله که: کسی که دم از ایمان میزنه، راست میگه چشمانش رو درویش کنه.
این آیه قرآن رو می پذیرم. و برخلاف تصور همین خانوم ها که فکر میکنن خودشون رو توجیه کردن و میتونن تا همه ی کاسه کوزه ها رو سر مردان جامعه بشکنن. باید بگم، در کنار آیه ی 30 سوره نور، خداوند متعال، یه پرانتز تو سیره ی اهل بیت به نفع آقایون آخرالزمان باز کرده.
می پذیرم که این آقایون هستن که بایستی چشمان شون رو درویش کنن. و خانوم ها حق دارن که آزادی عمل بیشتری رو در زمینه پوشش به خرج بدن.
اما اگر یک نفر خدادای چشمانش درویش باشه چی؟ یک نفر که حتی اگه بخواد هم نتونه چشم چرانی کنه چی؟ اونوقت این خانوم ها چه توجیهی دارن؟
...
حضرت زهرا-سلام الله علیها- در برابر یه همچی کسی خودش رو می پوشونه تا اون جایی که محیط رو ترک میکنه. در برابر کسی که خدادای چشمانش درویش بوده.
بنابراین، اسلام به قوت این توجیه احمقانه رو از جانب خانوم ها رد میکنه. و در برابر همچین عقیده ای یک الگوی عملی رو ارائه میکنه. تا خانوم ها رو به این سوال برسونه که یا مسلمان هستن و حضرت زهرا-سلام الله علیها- رو قبول دارن یا نه؟
...
موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی