حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بل یرید الإنسان لیفجر أمامه»
قیامة-5
*
نام احمد(ص) نام جمله انبیاست
چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
(مولوی)
....
به طواف کعبه رفتم، به حرم رهم ندادند
که: تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟
(فخرالدّین عراقی)
....
"ما ایرانی ها خصلت خوبی که داریم، این است که خیلی می فهمیم؛ امّا متقابلاً خصلت بدی هم که داریم، این است که توجّه نداریم که طرف مقابل هم مثل ما ایرانی ست".
(استاد حشمت الله قنبری)
*
با سلام
حقیقت روشن، دربردارندۀ نظرات و افکار شخصی است که پس از سالها غوطه خوردن در تلاطمات فکری گوناگون، اکنون شمّۀ ناچیزی از حقیقت بیکرانه را بازیافته و آمادۀ قرار دادن آن در اختیار دیگر همنوعان است. مطالب وبلاگ در زمینه های مختلفی سیر می کند و بیشتر بر علوم انسانی متمرکز است. امید که این تلاش ها ابتدا مورد قبول خدا و ولیّ خدا و سپس شما خوانندگان عزیز قرار گیرد و با نظرات ارزشمند خود موجبات دلگرمی و پشتگرمی نگارنده را فراهم آورید.
سپاسگزار: مدیر وبلاگ

( به گروه تلگرامی ما بپیوندید:
https://t.me/joinchat/J8WrUBajp7b4-gjZivoFNA)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۳ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۷ جهود
آخرین نظرات
نویسندگان

غزل ناتمام) داغدار

چهارشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵، ۰۴:۴۴ ب.ظ

داغدار آن بزرگم کز برش آمد جهان
شیر یزدان بود و آتش زد به جان روبهان
 
چون بگویم وصف او و با چه نامی خوانمش؟
جز که گویم او علی(ع) هست و شهنشاه شهان
 
یاور و شاگرد و داماد و پسر عمّ نبی(ص)
می کند یاریّ دین در آشکارا و نهان....



۹۵/۱۱/۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
امید شمس آذر

نظرات  (۱)

سلام
رسول خدا-س- فرمود: من و تو یا علی-س- پدران این امت هستیم.
1-این حدیث ما رو مقید میکنه تا وقتی به واژه ی عاق والدین میرسیم یه مفهوم معنوی هم برا اون در نظر بگیریم. و وقتی که به آیه ی بالاوالدین احسانا میرسیم. ان حقیقت رو شهید دستغیب هم میگه. و ... .
2-وقتی انسانی از دنیا میره تمام ماحصل و اندوخته ی خود رو میراث فرزندان خود قرار میده. و چکیده ی یک عمر زندگی خود رو ارث فرزندان خودش قرار میده.
وقتی رسول خدا-س- از دنیا رفت دو چیز رو میراث خود قرار داد. یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت-س-. یعنی تمام ماحصل و میراث یک پیامبر اولی العزم که قراره بعد از او دیگه پیامبری مبعوث نشه یکی کتاب آسمانی اوست و دیگری عترت او.
3-وقتی انسانی از دنیا میره ارزشمندترین اندوخته های خود رو وصیت میکنه. رسولخدا-س- از امت مسلمان بعنوان فرزندان خود یاد میکنه. یعنی افرادی که ارث میبرند از او. ارثی معنوی که چه بسا ثروت های مادی رو هم متضمن باشه.
4-وقتی پدری از دنیا میره که خلافت نداشته، پادشاهی نداشته، تاج و تخت نداشته و... . طبیعی ترین حالت بعد از فوت او اینه که فرزندانش به تجهیز و تدفین او بپردازند و از وصیت او آگاه باشند. اما درباره پیامبر خدا-س- همچی موردی رو شاهد نیستیم. و عده ای هم از وصیت سر باز میزنن و هم از میراث او.
...
موفق باشین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی