حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بل یرید الإنسان لیفجر أمامه»
قیامة-5
*
نام احمد(ص) نام جمله انبیاست
چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
(مولوی)
....
به طواف کعبه رفتم، به حرم رهم ندادند
که: تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟
(فخرالدّین عراقی)
....
"ما ایرانی ها خصلت خوبی که داریم، این است که خیلی می فهمیم؛ امّا متقابلاً خصلت بدی هم که داریم، این است که توجّه نداریم که طرف مقابل هم مثل ما ایرانی ست".
(استاد حشمت الله قنبری)
*
با سلام
حقیقت روشن، دربردارندۀ نظرات و افکار شخصی است که پس از سالها غوطه خوردن در تلاطمات فکری گوناگون، اکنون شمّۀ ناچیزی از حقیقت بیکرانه را بازیافته و آمادۀ قرار دادن آن در اختیار دیگر همنوعان است. مطالب وبلاگ در زمینه های مختلفی سیر می کند و بیشتر بر علوم انسانی متمرکز است. امید که این تلاش ها ابتدا مورد قبول خدا و ولیّ خدا و سپس شما خوانندگان عزیز قرار گیرد و با نظرات ارزشمند خود موجبات دلگرمی و پشتگرمی نگارنده را فراهم آورید.
سپاسگزار: مدیر وبلاگ

( به گروه تلگرامی ما بپیوندید:
https://t.me/joinchat/J8WrUBajp7b4-gjZivoFNA)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۳ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۷ جهود
آخرین نظرات
نویسندگان

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

چوگان و قنات مال آذربایجان است
آذربایجان مال ایران است
***

 

عاشق که شدی

یا باید تا آخر قید ظواهر را بزنی

یا

از اوّل رعایت کنی

***
 

توصیۀ بزرگان است که:

خودت باش؛

پس چرا وقتی من به دوستم گفتم:

خودتی،

ناراحت شد ؟!

***
 

هر وقت من مثالی بر صحبتهایم می آوردم، می گفت:

قیاس مع الفارغ می کنی؛

هروقت خودش قیاس مع الفارق می کرد، می گفت:

در مثل مناقشه نیست

***
 

گفتم:

آرامش ندارم

گفت:

قرآن بخوان؛ (( ألا بذکرالله تطمئنّ القلوب ))

گفتم:

قرآن می خوانم،

ولی

"تطمئنّ القلوب" یه چیزه،

"لتسکنوا إلیها" یه چیز دیگه س !!

***
 

تا امروز گفته ام:

یا علی(ع) از خدا بخواه چنین و چنان کند،

مدّتی هم می خواهم بگویم:

خدایا، به حقّ علی(ع) چنین و چنان کن

***

 

مگر اروپائیان یادشان نبود زمین گرد است

که منطقه غرب آسیا را گفته اند خاورمیانه ؟!

***

 

فردوسی با زبان فارسی آن کرد که

ادیسون با برق.

***

 

ماری در اواخر عمر

به کوری مبتلا شد.

***

 

مواظب باشیم هیچوقت دار باقی را وداع نگوییم

-باقی مشکلی نیست-

***

 

- چرا آمریکا گزینه های روی میزش را در برابر ما به کار نمی گیرد ؟

: احتمالاً دولت ما گزینه های زیر میزش را در برابر او به کار گرفته !

***
 

امروز:

مچّکریم روحانی

فردا شاید:

مچّکریم اوباما

***

 

 

امید شمس آذر
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۸:۵۸ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

زهرا باقری شورگلی فارغ التّحصیل کارشناسی مهندسی نرم افزار از دانشگاه ارومیه، از سال 90 شروع به نوشتن شعر به زبان ترکی به سبک کلاسیک و سپید نموده است و اخیراً شروع به نوشتن شعر به زبان فارسی نیز نموده است.

فعالیتهای فرهنگی ایشان شعرنویسی، بازیگری، دستیار کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویسی می باشد که یکی از نمایشنامه هایش را در سال 88 برای اجرا روی سن برد.

افتخارات: کسب مقام دوّم در مسابقات شعرنویسی در سطح شهرستان که برگزار کنندۀ آن، واحد فرهنگی سپاه پاسداران بود؛ و همچنین نفر برتر جشنوارۀ تئاتر سیمرغ شدند.


نمونۀ اشعار:


خط دچین اوینوردوق

مرمر داش اوسته ساواشدیق

داشی آتیب یئره

گؤز یاشی سوزدوروب

"قهر قهر تا قیامت" دئییب، گئتدیم...

او گئجه یاتمادیم

نه اولایدی سحر آچیلایدی؟

بو قیامته سون وئریدیم

شافاق آچمامیش

خط دچینین باشینا قاچدیم

نه سن واریدین، نه معرکه لی مرمر

گون باتاناجا

پنجره دن ائشیه بویلاندیم

سونرا آتام گلدی

آنام لا بیر آز پیرچیلدادیلار

او گئجه

باشیما گله جک لردن خبرسیز یاتدیم

سحر، ائو بوم بوش

آنام ساچلاریمی اوخشاییردی

آیریلیق ماهنی سی اوخوردی

چوخ آغلادیم

یالواردیم بیر ایکی گون گئج گئدک

سونرا مرمر داشی ماهانا ائدیب

"او اولمادان گئتمرم" دئدیم

اوشاغلیق آغلی دئییب، گولدولر منه

هاردان بیلسینلر آخی؟؟

مرمر داشی دییل

من داش اورک لی اوغلانی ایستیردیم!

زورلا گؤتوردولر منی

خط دچینه باخا_باخا اوزاغلاشیردیق

آغ خط لری اورگیمه جیزیق چکیردی

او گوندن سونرا

سنی بیلمیرم، آما من

داها خط دچین اوینامادیم

سنی بیلمیرم، آما من

گؤی قورشاغی گؤزلمه دیم

سنی بیلمیرم، آما من

بو گونومون یالان گولوش لرینی وئریب،

اوشاغلیغیمین گؤز یاشلارینی ایستیرم!
امید شمس آذر
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
مسائل مورد اختلاف بین شیعه و سنّی واقعاً چیست؟
اختلاف و تفرقه چه تعریفی دارند؟
فرق آنها با همدیگر چیست؟
وحدت و یکدستی چطور؟
چگونه می توانیم حقّانیت مذهب خودمان را اثبات کنیم، بدون اینکه به وحدت اسلامی آسیبی برسد؟
 
پاسخ این سؤالات را در اینجا ملاحظه بفرمایید.
 

امید شمس آذر
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۸:۳۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

مقدّمه

کار اصلی حضرت امام زمان(عج)، گسترش قسط و عدل و تقسیم اموال و جِزع بین مردم نیست؛ کار اصلی حضرت(عج)، عزّت اسلام و ذلّت نفاق است. کار اصلی ما هم باید همین باشد.

مهدویّت، بهترین عامل برای وحدت ماست؛ در بحث امام اوّل بین شیعه و سنّی اختلاف است، امّا در امام آخر(عج) اختلاف نیست. من با یک پزشک اندونزیایی در مسجدالنّبی -به انگلیسی- صحبت می کردم. در سقف آنجا اسامی امامان ما(ع) -به همراه دیگر صحابه- حک شده است. با اشاره به آنجا گفتم: "مهدی را می شناسی؟". گفت: " آری،در آخر دنیا می آید". گفتم: "احتمال دارد فردا بیاید؟". تأمّل کرد و گفت: آری،شاید". گفتم: "حالا که ممکن است بیاید، آماده ای؟". منقلب شد. گفتم: "دوست داری اگر بیاید،از یارانش باشی؟". زد زیر گریه.... . بنده در سخنرانی مرکز جهانی شدن بحث کردم که: "این جهانی شدن، چشم انداز موعود ادیان است". آقایی گفت: "شما که گفتی جهانی شدن چشم انداز موعود ادیان است درست، ولی هرکدام از ادیان به یک موعود [جداگانه] اعتقاد دارند". خواستم جواب دهم، یک ابوالفضولی پاسخ داد: "هرکدام از موعودها که زودتر بیاید، قدمش روی چشم"!. من هم همین را می خواستم علمی پاسخ دهم: "خدا واحد است، موعود هم باید واحد باشد".

اگر منجی ها مختلف باشند، فردا باهم جنگ می کنند یا یکی می شوند؟ ما در حدیث داریم که فردای روزی که امام زمان(عج) بیت المقدس را فتح می کند، عیسی(ع) ظهور می کند. امام(عج) می آید تا وحدت برقرار کند. شما فکر کرده اید که چرا مادر امام زمان(عج) -نرجسه خاتون(س)- به تبار مسیحی می رسد؟ خب! اکثریّت جهان مسیحی اند. مهدویّت، ظرفیّت بسیار بزرگی در دست ما برای گفتگوی ادیان است.


ارتباط اوّل

اوّلین سخنرانی امام زمان(عج)، اشارۀ مستقیم به امام حسین(ع) است: "ای اهل عالم! من فرزند حسین هستم که عطشان شهیدش کردند و لباسش را درآوردند و مظلوم کشتند".

چرا اوّلین سخنرانی امام مهدی(عج) -زمانی که همۀ نگاه ها جمع و متمرکز است- راجع به امام حسین(ع) است؟ یکی از جواب ها -به پیشنهاد دکتر شمالی مقیم لندن- این می تواند باشد که: ....در آستانۀ ظهور، بحث امام حسین(ع) و مظلومیّت و... -به ویژه در جهان اسلام- آنقدر فراگیر می شود که تبدیل به موضوع روز می گردد. حضرت(عج) هم در واقع به مقتضای روز مردم را ارجاع می دهد که "ای مردم! این حسینی که از مظلومیّت و برحق بودن و نبودنش صحبت می کنید، جدّ من است".

به نظر شما همین وقایعی که [امروزه] در سوریه و عراق می گذرد و قضیۀ سوء قصد به حرم زینبیّه و سامرّاء و... بحث امام حسین(ع) را دوباره فراگیر نکرده است؟....


ارتباط دوم

اگر آخرین فرایند با عاشورا رقم خواهد خورد، چه پیوند تاریخی بین عاشورا و انتظار می توانیم برقرار کنیم؟

از همان داستان آفرینش آدم(ع) و سؤال فرشتگان و جواب خدا که: "إنّی أعلم ما لا تعلمون"، و با توجّه به تفاسیر که: اسامی[که فرشتگان از بازگفتنش عاجز ماندند]، نامهای پنج تن اهل بیت(ع) بود که برعرش نوشته شده بود، بر می آید که: با اینکه در طول تاریخ همواره خونریزی داشته ایم -از قابیل فرزند آدم،که هنوز مرکّب قلم حکم خدا خشک نشده برادرش را کشت- و با اینکه فرشتگان از وجود انسان های صالح هم خبر داشتند، از یک چیز خبر نداشتند و آن: جامعۀ آرمانی ست که در آن فساد و خونریزی نباشد و انسان های صالح حکومت کنند.

امام حسین(ع) در وسط تاریخ قرار دارد و واقعۀ عاشورا فجیع ترین نوع خونریزی در طول تاریخ است. امّا در جامعۀ آرمانی دیگر فساد و خونریزی نیست و آن،جامعۀ مهدوی ست.

سؤالی که در اینجا پیش می آید،این است که: در این صورت، پس داستان شهادت امام مهدی(عج) توسّط زن یهودی چیست؟ اوّلاً: این روایت را عالمی شیعی به نام حائری یزدی در کتاب الزام النّاصب از عالمی سنّی به نام کُنجی شافعی نقل کرده و پایه ای ندارد. ثانیاً: این قول چند تا تالی فاسد دارد؛ الف) در آنصورت بعد از ظهور امام زمان(عج) هم باید چند تا آدم ناصالح باقی مانده باشند. ب) بنا بود خونریزی نشود، ولی در اینصورت خونریزی می شود. ج) این قول که مسیحی ها و یهودی ها و سنّی ها و... بعد از ظهور باقی می مانند قول ضعیف و خنده داری ست.... .


ارتباط سوم

نکتۀ سوم اینجا ست که: اگر جامعۀ صالحین بنا ست که بنا بشود، منتقمان و خونخواهان چه کسانی خواهند بود؟ یعنی "أین الطّالب بدم المقتول بکربلاء ؟".... .


ارتباط چهارم

چهارمین زمینۀ ارتباط، محوریّت امام(ع) است.

در عاشورا ایراد این بود که مردم امام خود را نمی شناختند؛ حتّی آشنایان نزدیک امام(ع) مثل عبدالله پسر جعفر طیّار شوهر حضرت زینب(س) که آویزان امام(ع) شد که: "به کوفه نرو، به یمن برو. اهل کوفه وفا ندارند". البتّه بی معرفت هم نبود و به جای خود، زن و بچّه هایش را فرستاد و از مال و منال هم دریغ نکرد. امّا لیاقت شهادت را نداشت. نمرۀ 15 می گیرد؛

بعضی نمرۀ 10 می گیرند. مثل ربیع بن خُثیم معروف به خواجه ربیع که در خراسان دفن است و زائران امام هشتم(ع) به زیارت وی هم می روند. من پیشنهاد می کنم از این به بعد نروید. وی یکی از 8 زاهد مشهور زمانۀ خود بود که در هنگام وقوع جنگ صفّین به امام علی(ع) گفت که "من طاقت جنگ مسلمانان را ندارم" و حضرت(ع) نیز او را به خراسان فرستاد -ظاهراً-. همین خواجه ربیع که روز و شب مشغول ذکر بود، وقتی خبر شهادت امام حسین(ع) را به وی دادند و وی نیز چند لحظه ای از روی تأثّر و حیرت با خبردهندگان مکالمه ای برقرار کرد، بعداً ابراز پشیمانی کرده که "چرا آن چند لحظه را با آنان صحبت کردم و از ذکرم بازماندم" !!

بعضی نیز کاملاً مردودند. مانند ابن تیمیّه . (خواجه ربیع حماقت داشت، ولی این بغض دارد). وی بر قیام امام حسین(ع) دو اشکال وارد می کند: 1. می گوید: حسین قیامش صحیح نبوده، چون بر امام زمان خودش خروج کرده است (!!). 2. دومین ایرادی که می گیرد، این است که می گوید: حسین بن علی کار اشتباهی انجام داد، چون جان خود و فرزندان و خانواده اش را به خطر انداخت (!!).

در پاسخ به ایراد نخست ابن تیمیّه باید گفت: مشکل این است که اینها تلقّی می کردند هرکس که -با هر طریقی- به حکومت برسد، اولی الامر و امام است و بین خود رایج کرده اند که: ألحقّ لمن غلب. هنوز هم می بینیم که در حوادث مصر چنین موضعی از سوی دانشگاه علوم دینی الأزهر -که متعلّق به علمای اهل سنّت است- اتّخاذ می شود. در پاسخ به ایراد دوم ابن تیمیّه هم باید گفت: اگر امام حسین(ع) خود را شهید نمی کرد، حقیقت به طور کامل محو می شد؛ اکنون اکثریّت جهان اسلام اهل سنّت اند. واقعیّتی ست که هست. اگر شهادت امام حسین(ع) نبود، از همین اقلّیت شیعه هم خبری نبود و الآن [فی المثل] شما به من می گفتید "ماموستا"! ، من هم به شما می گفتم: "برادران اهل سنّت"!

بسیاری از اهل سنّت کنونی هنوز باور ندارند که امام حسین(ع) نوۀ پیامبر(ص) و سیّد شباب اهل جنّت را با آن وضعیّت عطشان شهید کرده اند.


چرا از امام(عج) محرومیم؟

جواب این است که: چون جهان هنوز لیاقت لازم را برای ازتباط مستقیم با امام(عج) نیافته است.

در زمان یازده امام قبلی(ع)، "شناخت و ابلاغ" کامل دین تحقّق یافت؛ ولی "اظهار و غلبۀ دین" به طور کامل تحقّق نیافته است و طبق اجماع تمام علمای شیعه و اهل سنّت، آیۀ اظهار مربوط به آینده ست.


(بیانات حجّت الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا بهروزی لک در دانشگاه ارومیه)


امید شمس آذر
۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۷:۰۴ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

در مدینه چشم مردی اهل شام

گوشه ای افتاد بر روی امام(ع)


گفت با اطرافیان: "این مرد کیست؟"

گفته شد که: "این حسین بن علی(ع) ست"


مرد شامی تحت تبلیغات سوء

بس گرفته بود مغزش شستشو


چشم را بست و دهان را باز کرد

آنچه سبّ و فحش بود ابراز کرد


بعد از آنکه عقدۀ دل را گشود

حضرت(ع) از رحمت نظر بر او نمود


آیه هایی خواند مبنی بر گذشت

غیر از اینکه از خطیئاتش گذشت


گفت: "هر حاجت که می خواهی بگو"

در ادامه بعد از آن پرسید از او:


"باید اهل شام باشی ظاهراً ؟

آشنایم با چنین اخلاق من


تو غریبی گر نیازی خواستی

بر می آریمش بدون کاستی


در سرای خویش جایت می دهیم

جامه و نان و نوایت می دهیم"


مرد شامی آنچنان شد شرمسار

که در آن دم آرزو می کرد زار:


"کاش در خود می کشانیدم زمین

تا که گستاخی نمی کردم چنین


پیش از آن پیشم نبوده یک نفر

از حسین(ع) و از علی(ع) مبغوضتر


بعد از آن برخورد اینک ساعتی ست

نزد من محبوبتر از این دو نیست.



امید شمس آذر
۱۹ مهر ۹۵ ، ۱۷:۰۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

شاه شهیدان حسین(ع) دی

شمع شیعیان حسین(ع) دی

سیّد شباب جنّت

سرور خوبان حسین(ع) دی

***

 

راحت روان حسین(ع) دی

غملره پایان حسین(ع) دی

درد بی درمان دواسی

دردلره درمان حسین(ع) دی

***

 

یار مؤمنان حسین(ع) دی

خصم کافران حسین(ع) دی

گبری پند ائدن محمّد(ص)

قوموندان نالان حسین(ع) دی

***

 

یاورسیز قالان حسین(ع) دی

فاتح میدان حسین(ع) دی

شاهی کی گؤزللیغیندن

آی اونا حیران حسین(ع) دی

***

 

زینت جهان حسین(ع) دی

صحبت ادیان حسین(ع) دی

تار قانی توپراقین اوسته

مظهر ایمان حسین(ع) دی

***

 

حامی قرآن حسین(ع) دی

یارالی اصلان حسین(ع) دی

کرب و بلانین چؤلونده

قاندا بوغولان حسین(ع) دی

***

 

خورشید تابان حسین(ع) دی

حجّت یزدان حسین(ع) دی

شاهی کی باشی منبردن

نی ده دانیشان حسین(ع) دی

***

 

آتش سوزان حسین(ع) دی

رحمت رحمان حسین(ع) دی

احمد(ص)ین عزیز نوه سی

مهر جاویدان حسین(ع) دی

***

 

تابلو های فرشچیان

 

امید شمس آذر
۱۶ مهر ۹۵ ، ۱۱:۵۲ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

خیلی  از ما از ته دل به معجزه بودن قرآن باور نداریم، اگر هر روز چند آیه‌ای از کتاب خدا را قرائت می‌کردیم و به معنای آن توجه می‌کردیم این حال و روز ما نبود.

من  خیلی ناچیز تر از آن هستم که درباره معجزه جاوید قلم فرسایی کنم اما مولا و مقتدایمان علی بن ابیطالب علیه السلام اینگونه قرآن مجید را توصیف می‌فرماید:

ظاهر قرآن زیباست، باطن آن ژرف ناپیداست،

عجائب آن سپری نگردد، غرایب آن به پایان نرسد.

و تاریکی‌ها جز بدان زدوده نشود.


(برگرفته از وبلاگ گوهرنویس)

امید شمس آذر
۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۶:۵۳ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر

کاش می شد با شهاب آرزو

کهکشان ها نورباران می شدند


کاش می شد نازنینان رهی

ساکن دلهای یاران می شدند

***

در هجوم سیل های بیقرار

کاش تا آن سوی خود پل می زدیم


آفتاب زندگی در جلوه بود

ما هم اندر چشم او زل می زدیم

***

بس که غرق بی خیالی می شدیم

با خیال خود صفایی داشتیم !


یاد ایّامی که خوش باوری

طبق میل خود خدایی داشتیم !

***

کس چه می داند چه شد آن روزگار ؟

یا کجا شد سطوت فرّ کیان ؟


طبع هامان رفت آنجا ها که رفت،

جام جمشید و درفش کاویان

***

البته هستند بعضی مان که باز

سنگ غم بر سینه ها کم می زنند


از هروئین، حورعین می پرورند

صبح ها یک لیتر شبنم می زنند....

***

ای مسلمانان! به فریادم رسید

هم یکایک گم شدیم و هم همه


این چه انصافی ست؟ انصاف آورید

یک صلا، پشتش هزاران همهمه

***

بندۀ باطل همیشه بنده ماند

بندۀ حق شو، خداوندی بکن


شیخِ خیّاط امتحانش کرده است

با خداوند جهان رندی بکن !

***

باز هم مطلب نگفته بازماند

اینکه از اوّل به آخر کاش شد


لیک دوران را چه دیدی؟ آمدیم،

کاش ها هم یک زمانی باش شد

***


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* از مرحوم آقاسی:

بندۀ حق شو خداوندی مکن

با خداوند جهان رندی مکن


امید شمس آذر
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۳:۱۱ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

در قرآن مجید، از همسر تحت عنوان لباس یاد شده است (هنّ لباسٌ لکم و أنتم لباسٌ لهنّ). در تبیین چرایی این تعبیر، حاج آقا قرائتی به نکاتی اشاره فرموده اند که از خاطر می گذرد:

  1. باید در طرح و رنگ مناسب انسان باشد.

  2. وسیلۀ زینت برای انسان است.

  3. به انسان آرامش می دهد.

  4. عیب انسان را می پوشاند.

  5. انسان را از سرما و گرما حفظ می کند.

  6. متناسب با هوا ضخیم و نازک می شود.

  7. نداشتنش رسوایی است.

  8. انسان نیز باید آن را حفظ کند.

  9. خوبی و بدی اش بعد از استفاده اش معلوم می شود.

  10. لزوماً دوست داشتنش به معنی مفید بودنش نیست.

  11. با استفاده کردن از آن هویّت انسان عوض نمی شود.

  12. تمیز بودنش به معنای پاک بودنش نیست. پاک بودنش نیز به معنای تمیز بودنش نیست.

  13. همیشه شستشو نمی خواهد؛ گاهی تکان و نوازش لازم است.

  14. گاهی بیماری را منتقل می کند.

  15. گاهی جنسش خوب است، ولی دوختش خوب نیست.

  16. محدودیت هایی برای انسان به وجود می آورد، ولی منفعت دارد.

  17. خوب بودنش کافی نیست؛ باید به انسان بخورد.

  18. و... .

امید شمس آذر
۰۹ مهر ۹۵ ، ۱۸:۳۵ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
پیشتر گفته بودم شیعه هستم چون پاسخی برای سؤالاتی که از نظر گذشت نیافته ام؛ حالا هم در جواب "چرا مجرّد هستم" می گویم چون پاسخی برای سؤالات زیر پیدا نکرده ام:


    1. نگاه عامل عشق است. عشق لازمۀ نکاح است. نکاح سنّت است. نگاه گناه است. یعنی چه ؟!!

    2. کسانی که نمی توانند تقوای الهی را رعایت کنند، باید ازدواج کنند. کسانی هم که نمی توانند ازدواج کنند، باید تقوای الهی را رعایت کنند. یعنی چه ؟!!

    3. از میان دو انحراف اخلاقی خودارضایی و دوستی با جنس مخالف، کدامیک گناهش بیشتر است ؟!!

    4. اینکه در عرف ما شایع است "یک نظر حلال است" مبنای شرعی دارد یا خیر؟ اگر دارد ارجاع بدهید. اگر ندارد تکذیب کنید.

    5. حسّی نسبت به کسی در درون خود داریم. از کجا بفهمیم عشق پاک است یا هوس ؟!!

    6. دو نفر مطلق نامحرم هستند. می خواهند مطلق محرم شوند. از کجا باید شروع کنند ؟!!

    7. تا آنجا که اطّلاع دارم، هرکس در جامعۀ ما متأهّل شده، یا با گناه شروع کرده و یا خود در انتخاب همسرش دخالت نداشته است. انتخاب چگونه است که با گناه همراه نباشد ؟!!

    8. اساساً عشق از کجا پیدا می شود ؟!!

    9. به طور خلاصه: در امر ازدواج، انتخاب مقدّم بر شناخت است یا شناخت مقدّم بر انتخاب ؟!!



(منتظر پاسخهای فقهی شما هستم)

امید شمس آذر
۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۷:۵۶ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر
«داش آتدیم بوشا ده یدی»
باشماخلار بوشا ده یدی

بوش باشین ایمیه ردی
گؤرردین بوشا ده یدی

****

عزیزیم اوبامایا
چاتاجاق اوبام آیا

گولبسر بوش بالاما
بامادور اوبامایا


امید شمس آذر
۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۷:۴۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر


امروز، روزی است که "زروان اَکَرَنَه"(زمان بیکرانه=کرونوس یونانی/ساتورن رومی) خدای مورد پرستش زروانیان، با ضربات دشنۀ دو سر پیروز نهاوندی پاره شد.


زروانیان که اکنون به دروغ یهودی خوانده می شوند، عقاید خود را که مبتنی بود بر جبرگرایی و تقدیس شرّ، در قالب دین حضرت موسی(ع) ریختند و خدای بی منطق، خشن و کینه توز خود را "یهوه"(برگرفته از گئو/گاو) نامیدند. آنان در صدر اسلام، عمر بن ؟ را که از کودکی شناسایی کرده بودند، تجلّی خدای خود دانسته و تحت آموزش های ویژۀ خود به سرکردگی استاد کعب الاحبار قرار دادند تا بعدها اسطوره هایشان را محقّق کند:

- منصب خدایی آسمان را از دست اهورامزدا(ایزد انسان کامل=ورونۀ هندی/اورانوس اروپایی) غصب کند؛

- با این کار، مردم جهان را از فیض حضور او محروم گرداند؛

- در این راه، همسر و فرزند او را هم بکشد؛

- سند انقراض همیشگی زروانیان(قبالۀ فدک) را پاره کند و از سوی آنان به پاروکا(فاروق) به معنی نجات دهنده ملقّب گردد؛

- اهریمن(در اینجا معاویه/دجّال نخست از سلسلۀ شصت گانۀ دجّال ها) را بر سر قدرت بگمارد و در برابر اهورا قرار دهد؛

- با ترویج خوی عربیّت از نوع جاهلی زیر عنوان گسترش اسلام(!!)، مردم منطقه به ویژه ایرانیان موحّد را دچار سوء تفاهم و نسبت به اسلام بدبین نماید؛

- با این کار، از طرفی حمایت بزرگترین حامیان دین خداوندی را از اسلام سلب کند... ؛

- و از طرفی با دادن مجوّز تداوم حیات به جریانهای انحرافی باستانی، زمینۀ ظهور دجّال های بعدی و به طور خاصّ آخرین دجّال(=ماشیع/منجی نهایی زروانیان) را فراهم آورد؛

- و بالاخره با تحریف آخرین دین آسمانی، بشریّت را برای همیشه سردرگم نگه داشته و شایستۀ دریافت لقب پر افتخار " ابو الشّرور " (پدر همۀ بدی ها تا روز قیامت) گردد.

پیروز نهاوندی پدر مروارید(به عربی ابولؤلؤة)، کسی است که با شجاغت خود، چنین وجودی را از پای درآورد و از جانب ایرانیان "بابا شجاع الدّین" نامیده شد. با این حال، امروز پیکر زروان در جوار آخرین پیامبر الهی(ص) آرمیده و بابا شجاع الدّین ایرانیان در محلّ ساختمان معاونت اجتماعی و ارشاد فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان، سالها ست که در "بازداشت خانگی" به سر می برد. امید که هرچه زودتر بی گناهی اش اثبات شود و دوباره به آغوش محبّان و دوستداران بازگردد و گره از کار فرو بسته شان بگشاید.

پیروز باشید.

یا علی(ع)

امید شمس آذر
۰۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

دولت اسلامی

یا

اسلام دولتی ؟!

***

 

- "دلا، دیشب چه می کردی تو در کوی حبیب من" ؟

: "به خدا رفته بودم سقّا خونه برای تو دعا کنم" !!

***
 
آرامش از دو راه حاصل می شود:
یا وجدانت آسوده باشد،
یا از دست وجدانت آسوده باشی.
(انتخاب با خودتان)
***
 

رجایی جان داد

احمدی نژاد آبرو

***
 
کسی می تواند بگوید:
راحت باشید
که خودش راحت باشد
***

فریاد بزنم حاج کاظم ام

سکوت بکنم دایی طاها

***

 

پیشنهاد دادن هجرت پیامبر(ص) به عنوان مبدأ تاریخ اسلامی توسّط حضرت علی(ع) در زمان خلیفۀ دوم

نشانه ای ست از اهمّیت تشکیل حکومت در اسلام

***
 

کلیه ها قلب دوم ما نیستند

کلیه ها قلب دوم و سوم ما هستند

***

- دانشجوسالاری درسته یا استادسالاری؟

: دانشجوسالاری رو نمیشناسم، ولی استاد سالاری خیلی درسته.

***

 
وهّابیت، تسنّن "افراطی" ست
بهائیت، تشیّع "انحرافی" ست
***

 

علم بهتر است یا ثروت؟

 

هیچکدام؛

آرامش

***

 

دیپلماسی فعّال یعنی:

 

با نامحرم هم اگر لازم بدانیم دست می دهیم

ولی هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم.

(آفرین به این ابتکار!)

***


فیلم کنسرت جنجالی گروه مهبد در قم در هفته دفاع مقدس + عکس

امید شمس آذر
۰۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۴۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر