حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

« علیٌّ مع الحقّ و الحقّ مع علیّ »

حقیقت روشن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بل یرید الإنسان لیفجر أمامه»
قیامة-5
*
نام احمد(ص) نام جمله انبیاست
چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
(مولوی)
....
به طواف کعبه رفتم، به حرم رهم ندادند
که: تو در برون چه کردی که درون خانه آیی؟
(فخرالدّین عراقی)
....
"ما ایرانی ها خصلت خوبی که داریم، این است که خیلی می فهمیم؛ امّا متقابلاً خصلت بدی هم که داریم، این است که توجّه نداریم که طرف مقابل هم مثل ما ایرانی ست".
(استاد حشمت الله قنبری)
*
با سلام
حقیقت روشن، دربردارندۀ نظرات و افکار شخصی است که پس از سالها غوطه خوردن در تلاطمات فکری گوناگون، اکنون شمّۀ ناچیزی از حقیقت بیکرانه را بازیافته و آمادۀ قرار دادن آن در اختیار دیگر همنوعان است. مطالب وبلاگ در زمینه های مختلفی سیر می کند و بیشتر بر علوم انسانی متمرکز است. امید که این تلاش ها ابتدا مورد قبول خدا و ولیّ خدا و سپس شما خوانندگان عزیز قرار گیرد و با نظرات ارزشمند خود موجبات دلگرمی و پشتگرمی نگارنده را فراهم آورید.
سپاسگزار: مدیر وبلاگ

( به گروه تلگرامی ما بپیوندید:
https://t.me/joinchat/J8WrUBajp7b4-gjZivoFNA)

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
  • ۱۳ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۴۷ جهود
آخرین نظرات
نویسندگان

نامه به وزیر

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۳۹ ق.ظ
قرار بود وزیر محترم کار در ادامۀ ایرانگردی‌ها و جهانگردی‌هایشان از شهر ما هم عبور کنند. بچّه‌ها گفتند: بیا یک نامه براش بنویس. گفتم: بابا! کی لای نامه رو باز میکنه؟ گفتند: حالا بیا شانسمونو امتحان کنیم دیگه! گفتم: باشه، فقط به خاطر تو. و نامه‌ای به تاریخ 17/11/97 بدین مضمون برای وزیر نوشتم:

محضر محترم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای شریعتمداری
با سلام و احترام
آنطور که مستحضرید، قانون منع به‌ کار گیری بازنشستگان که اخیراً به تصویب رسیده، در عرصۀ اجرا تبصره های فراوانی خورده که به موجب آن، نیروهای باتجربه و توانمند که کنار رفتن آنها به مصلحت نیست، طبق حکم حکومتی همچنان به کار خود ادامه دهند؛ امّا نکتۀ مهم اینجاست که این مسئله تا حدّ بسیار زیادی در مورد جوانان نیز مصداق داردو بسیاری از آنان به خاطر تأکیدات خارج از عرف بر روی تخصّص گرایی، از به کار گیری تجربیّاتشان در دستگاههای اجرایی باز می مانند.
اینجانب نیز با وجود سوابق و تجربیّات فراوان در امور فرهنگی، ادبی و هنری و همکار های چندین ساله ای که با نهادهای مربوطه داشته ام، هنگام ثبت نام در آزمون متمرکز دستگاههای اجرایی و اعلام علاقه مندی به شغل "مشاورۀ فرهنگی و هنری" در ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی و با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد تاریخ، متوجّه شدم که برای این شغل، دانش آموختگان رشته هایی چون "مدیریّت فرهنگی و هنری" را جذب می کنند؛ در حالی که رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد و یا آموزش و پرورش در شهرستان ما، خود از دانش آموختگان تاریخ هستند و منطقی نیست که ریاست یک اداره، دانش آموختۀ رشته ای باشد که برای به کار گیری کارمند در همان اداره، دانش آموختگان جوان همان رشته را به اسم تخصّص گرایی قبول نکنند و البتّه اوّلین مادّۀ امتحانی آزمون استخدامی مربوط به آن شغل نیز "تاریخ ایران و جهان" بوده است!! لذا از آن مقام محترم خواهشمندم با توجّه به اختیاراتی که در دست دارید، نسبت به پیگیری این موضوع، دستور لازم را صادر فرمایید.
با تشکّر پیشاپیش
امید شمس آذر
09019625814

وزیر هیچگاه به شهر ما نیامد تا نامه را تحویل بگیرد و بخواند؛ امّا چند ماه بعد که خبر اعطای وام 1000000000000 ریالی بدون وثیقه از طرف یکی از بانک‌ها به داماد وی رسانه‌ای شد، غیرمستقیم پاسخ نامه‌ام را داد:
«زرت».

۹۸/۰۳/۲۰ موافقین ۵ مخالفین ۰
امید شمس آذر

نظرات  (۷)

:))))) 
مطمئنم روزی فرا خواهد رسید که همه چی درست میشه
پاسخ:
اون که مسلّمه. فقط آیا ما اون روزو میبینم یا نه؟!
:))

زرت!
واقعا پاسخی گویا بوده

خب حق ماهاست که همیچن زرت هایی رو بشنویم!
خودمون انتخابش کردیم، خودمون بزرگشون کردیم، خودمون بهشون بها دادیم بدون اینکه ازشون مطالبه ای داشته باشیم
پاسخ:
تقصیر مایی که اینارو انتخاب نکردیم چیه؟!
😨😨صد میلیارد تومن؟ 😐😑😑😑😑
پاسخ:
بله، درست شنیدید و بدون وثیقه؛ این در حالیه که وام ازدواج جوانها که پارسال 15 میلیون بود و یک ضامن میخواست، امسال که شده 30 میلیون دو ضامن میخواد. 100 میلیاردو تقسیم بر 15 میلیون بکنید ببینید چند ضامن میخواد؟!
۲۰ خرداد ۹۸ ، ۱۸:۲۳ محمد رنجبر
چرا این قانون حذف سه صفر از ریال را اجرا نمیکنند؟ چشمانمان پروانه می بینند (؟!)
پاسخ:
شاید فعلاً نمیصرفه.
همون دو سطر انتهای نامه...
جواب نمیدهند و نخواهند داد اگر هم جواب بدهد در بایگانی خاک میخورد...

پاسخ:
اینها برای پاسخگویی نیامده اند، خودشان مطالبه گرند.
دوسه بار آخر نامه رو خوندم، ولی درست نفهمیدم چی شد. 
الآن شما تاریخ خوندی، ولی میخواید مشاور فرهنگی بشید، بعد معترض هستید که چرا از رشته ی مدیریت فرهنگی استخدام کردند، بعد پای رشته‌ی مدیران منطقه و تخصص گرایی ب میان آمد.

خیلی سخت بود!

-----------------------
تنها راه نجات، سقط شدن این دولت است!
پاسخ:

یه راهشم اینه که نیروهای بازنشسته اگه راست میگن که سرمایه های کشور هستن، به طور رایگان کارشونو ادامه بدن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی